27-01-2010

Een goed begin is het halve werk



Hallo berenvrienden,

Regelmatig krijg ik mailtjes van beginnende berenmaaksters met de vraag hoe ik een beer maak en welke technieken worden gebruikt.
Het spreekwoord zegt “een goed begin is het halve werk”.
Met de foto’s hieronder wil ik laten zien hoe onderdelen worden dichtgenaaid.
Deze techniek neemt enige tijd in beslag maar geeft een perfect eindresultaat.
Alle onderdelen naai ik zo aan elkaar inclusief voetzolen.

1. Speld de onderdelen perfect op elkaar met kopspelden.

2. Drieg de twee delen aan elkaar met een contrasterende kleur .

3. Naai daarna de onderdelen met een kleine stiksteek aan elkaar,

Gebruik hiervoor extra sterk garen b.v Gütermann, quiltgaren of een dubbele draad stikgaren merk Gütermann.
Veel succes gewenst !










3 opmerkingen:

  1. Lieve, lieve Mireille...

    Wat is je blog schitterend geworden...hartelijk gefeliciteerd met je prachtige blog!

    En je achtergrond met de mooie plaat is een sprookje..gelijk je creatie's

    Van nu af aan ga ik je volgen, zodat ik keer op keer al het moois wat jij maakt kan bewonderen..

    Je hebt er een heuse fan bij gekregen hoor!

    Alle liefs en goeds,
    Marijke van Ooijen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb genoten van alle mooie beren op je site. Ze zijn stuk voor stuk kunststukjes en heel priegelig.....Prachtig!!
    Maak zelf af en toe ook een beer (wel grotere)en in die hoedanigheid zou ik willen vragen waar jij de snuitjes mee kleurt. En waarvan maak je de neuzen? Misschien zou je dat willen vertellen?
    Heel veel succes met je beartale teddies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marian,
    Bedankt voor je reactie en je lieve woorden !
    Hier een antwoordje op je vragen:

    1.De verf die ik gebruik voor de beertjes is textielverf van het merk "Talens" Decor fun.

    2. De neuzen borduur ik allemaal met de hand, dit is een zeer geduldig werkje en heb er bijna één jaar voor nodig gehad om deze techniek onder de knie te krijgen.

    Groetjes en misschien tot mails.
    Fijn

    BeantwoordenVerwijderen

Hello
Many thanks for your comment on my blog http://bearytale-teddies.blogspot.com/
, I really appreciate it !
Bear Hugs
Mireille
********************************
Hallo,
Heel erg bedankt om een reactie achter laten op mijn blog http://bearytale-teddies.blogspot.com/,
dit waardeer ik enorm !
Beren knuffels
Mireille